به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته چهارم مهر

۲۱ تا ۲۵ مهر

کلاس چهارم

  • ریاضی: تمرین صفحه ی ۱۵ با موضوع ماشین ها پای تخته حل شد. کاربرگ گذشته ی عددنویسی تا ۶ رقم در کلاس بررسی و رفع اشکال شد. فعالیت های صفحه ی ۱۶ و ۱۷ بخش عددنویسی طبقه ی میلیون با مکعب کوئیزنر به صورت فرد و گروهی انجام شد. چک کردن صفحه ی ۱۸ و ۱۹ پای تخته. دادن سوالات اضافی در دفتر. حل کاربرگ مروری از فصل ۱ تمام بخش ها. برگزاری دستاورد هفته از فصل اول.
  • فارسی، املا و انشا: کلمات هم معنی و مخالف و هم خانواده ” بخوان و بیندیش” درس دوم با دانش آموزان بررسی شد. درس دوم کتاب نگارش در کلاس و منزل حل شده و به طور گروهی رفع اشکال شد. کتابی با نام ” خداحافظ تا فردا” از ” کلر ژوبرت: سمیه جلالی ” در کلاس خوانده شد و ترتیب رویدادها بررسی شد. برگه های دستاورد گذشته در کلاس حل و رفع اشکال گردید. در مورد معنای شعر ” خبر داغ ” دانش آموزان صحبت کردند. برگزاری مجدد دستاورد فارسی از درس ۱ و ۲٫ شنیدن فایل صوتی و نمایش نامه ی درس سوم : راز نشانه ها. پیدا کردن کلمات هم معنی درس. انجام درک مطلب. صحبت در مورد واژه آموزی درس با موضوع کلمات هم آوا. خواندن انشاهای دانش آموزان با موضوع ” بهار ” و ” پرستوها” و بررسی نکات انشانویسی.
  • قرآن: جلسه ی دوم درس دوم. یادآوری وقف بر تنوین و تمرین آن با عبارات صفحه ی ۱۱٫ انجام کار در کلاس صفحه ی ۱۲ و مرور کلمات کاردر کلاس درس ۱ . جلسه ی سوم درس دوم با عنوان ” انس با قرآن در خانه” به عنوان تمرین آخر هفته برای مرور وقف ها و اتصال ها و روخوانی آیات قرآنی سوره ی تغابن آیات ۷ تا ۱۴ مشخص گردید. درس سوم جلسه ی اول صفحه ی ۱۵ و ۱۶ با شنیدن صوت قرآنی آیات ۳۴ تا ۳۸ سوره ی ابراهیم شروع شد. موارد وقف و اتصال به صورت گروهی تمرین گردید. روخوانی گروهی انجام شد. پیام قرآنی صفحه ی ۱۶ با دانش آموزان جمع خوانی و در مورد آن صحبت شد.
  • علوم: سوالات کاربرگ طلایی با موضوع فصل ۱ و ۲ علوم در کلاس حل و رفع اشکال گردید. جمع آوری اطلاعات صفحه ی ۱۳ با موضوع ” مراحل به دست آمدن نمک خوراکی” توسط بیشتر دانش آموزان خوانده شد و جمع بندی در دفتر علوم نوشته شد.آزمایش صفحه ی ۱۱ و ۱۲ با موضوع ” جداسازی مخلوط ها ” با روش های مختلف در کلاس انجام شد و جمع بندی و نتیجه گیری نوشته شد. دانش آموزان در مورد سهم خود در مورد استفاده ی درسست از مخلوط ها بحث و گفت و گو کردند.
  • پژوهش: بررسی پاسخ سوالات دانش آموزان در مورد نور و چشمه های نوری و انواع آینه ها و کاربرد آنها. نشان دادن چشمه ی نور گسترده و نقطه ای با چراغ قوه ها. نشان دادن انواع آینه ها و این که آنها را در کجا دیده اند؟
  • اجتماعی: دادن دستاوردهای هفته ی گذشته از درس ۱ و ۲ و رفع اشکال.
  • درس هدیه های آسمان: انجام فعالیت های درس ۲ به صورت گروهی و فردی. شروع تدریس درس ۳ با موضوع مسجدها و گفت و گو و پرسش و پاسخ در مورد مساجد مختلف.