به نام خدا

گزارش هفته (۲۳ الی ۲۷ آذر)

ریاضی :

درس نسبت (صفحه ۴۸ الی ۵۱ ) که در منزل توسط دانش آموزان مطالعه شده بود تدریس شد  دانش آموزان به سوالات پاسخ دادند.

( پیش مطالعه درس ریاضی بسیار مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته بود .) قسمتها یی از درس کسر (ساده کردن کسر )  یاداوری شد . وبرای نمونه چند تمرین حل شد و  کار در کلاس و تمرینهایی از کتاب نیز برای حل در منزل داده شد.

اجتماعی :

به علت تعطیلات  و لزوم تمرین و یادآوری درس ضرب عدد های مخلوط و تدریس نسبت این هفته اجتماعی تدریس نشد

توجه :

این هفته به علت تعطیلات روزهای یکشنبه و سه شنبه فقط روز چهار شنبه تدریس داشتیم .

فارسی

روزشنبه تدریس مباحث زبان‌شناسی پایه (شناخت صفت فاعی، مفعولی) را آغاز کردیم که در جلسات بعدی منجر به تکمیل شدن ساختار کلمات و درک شیوه ساخت کلمات جدید خواهدشد.همچنین روز چهارشنبه درس بخوان و بیندیش به صورت گروهی آموزش داده شد به این صورت که هر گروه یک بند از متن درس را مطالعه کرده سپس معنی واژه ها و موارد دیگر را استخراج میکردند و به نوبت آن را در کلاس روخوانی کرده و اطلاعات زبانی را به گروه‌های دیگر گزارش می‌دادند.

لازم به ذکر است که با توجه به برنامه از پیش تنظیم‌شده‌ی کلاس فارسی و پیش‌بینی تعطیلات آلودگی هوا، تا این لحظه درس‌ها از بودجه‌بندی آموزشی عقب نمانده‌اند اما لازم است در برنامه‌ریزی‌های فصل زمستان هم این مسئله را در نظر داشت تا با همکاری دانش آموزان خللی در اجرای برنامه‌های بعدی پیش نیاید.

البته امیدواریم با درایت مسئولین و همکاری شهروندان،دیگر شاهد این حجم از مشکلات آلودگی هوا نباشیم.امیدواریم!

قرآن:

تا صفحه ۳۵ درس داده شد.

ریاضی پیشرفته:

حل مسائل کتاب کار سلام قسمت ضرب کسرها

علوم:

همچنان در ادامه فصل چهارم مبحث فسیل ها کار کاوشگری بقایای موجودات زنده در لایه لایه های زمین بحث و‌بررسی شد و‌کاربرگ‌جدید در همین محتوا داده شد.